رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی

رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی

رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی و مقابله با آن

 

ورود به یک خانه جدید و تجربه تازگی و سرزندگی می تواند بسیار دل انگیز باشد. اما گاهی بوی بدی که از فاضلاب توالت یا آشپزخانه در هنگام ورود به خانه می آید بسیار ناخوشایند و نامطلوب است.

بنابراین راهکارهای اصولی برای رفع و از بین بردن بوی بد خانه پس از خانه تکانی وجود دارد.

 

علت بوی بد خانه جدید

خانه با توجه به نو ساز بودن و یا قدیمی ساز بودن با یکدیگر متفاوت می باشد. خانه های قدیمی ساز با توجه به مدت سن بنای ساختمان، میزان پوسیدگی لوله های چاه و فاضلاب، متفاوت می باشد. که در هنگام خرید خانه به این موضوع باید بسیار توجه و اهمیت داده شود.

خانه ای که می خرید در ابتدا می تواند مرکز بو های مطبوع و یا ناخوشایندی باشد. بوی نامطبوع و ناخوشایند خانه، می تواند حاصل لوله های فاضلاب، سرویس بهداشتی، حمام و یا بوی رنگ دیوار ها باشد که هر کدام به تنهایی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

بنابراین باید برای رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، راهکارهایی درست و اساسی، برنامه ریزی و تعبیه کرد.

روش های مناسب جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل

بعد از جا به جایی و نقل مکان به یک خانه جدید، همیشه این امکان وجود دارد که با ورود به مکان تازه و جدید، فاضلاب و یا چاه ظرف شویی، حمام و یا سرویس بهداشتی دچار مشکل باشد.

از این رو می بایست با راهکار های دقیق و با شیوه درست به رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل پرداخت. اما قبل از هر گونه اقدامی می بایست منشاء بوی بد و نامطبوع خانه را شناسایی نمود و راهکاری مفید و مناسب برای آن در نظر گرفت.

گاهی منشاء بوی بد ساختمان های جدید الورود، ممکن است از پسماندها و کیسه های زباله ای باشد که صاحب خانه قبلی در حین نقل و مکان، فراموش کرده است که آن را از ساختمان خارج کند.

اما گاهی بوی بد، از لوله های فاضلاب آشپزخانه و یا حمام و دستشویی می باشد. بوی بد فاضلاب آشپزخانه ممکن است به علت رسوب چربی و فاسد شدن مواد غذایی که در درون لوله فاضلاب، گیر کرده است، باشد و یا به علت درز های موجود در لوله های سینک ظرف شویی و یا لباس شویی باشد.

همچنین بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی ممکن است به علت رسوب گرفتگی لوله ها، وجود پسماند فاسد، درز های موجود در توالت فرنگی و یا روشویی باشد و یا ممکن است به علت پر شدن چاه فاضلاب باشد.

بوی بد فاضلاب نشانه نشت گاز های سمی سولفید هیدروژن و یا گاز فاضلاب می باشد. و همچنین می تواند منشاء دی اکسید کربن، آمونیاک، متان، نیتروژن و یا هیدروژن باشد که به دلیل رسوب گرفتگی جداره لوله ها و یا به علت وجود پسماند چربی ها باشد.

از این رو حتماً از روش های موثر و کار آمد، جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل اقدام کنید.

رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی
رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی

بوی بد ساختمان به علت کیسه های زباله

یکی از روش های موثر و مفید جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می باشد.

این ترکیب برای زدودن و پاک نمودن لوله های فاضلاب آشپزخانه از رسوب و چربی ها تا حد بسیار زیادی مفید می باشد.

روش تهیه این ترکیب بی خطر به این صورت می باشد:

نصف لیوان جوش شیرین را با حدود یک الی دو لیوان سرکه سفید، ترکیب کنید. سپس این محلول را درون سینک ظرف شویی بریزید و درب سینک را بگذارید.به این محلول اجازه دهید که اثر خود را بگذارد. سپس در یک ظرفی جداگانه به اندازه یک کتری آب جوش، یک لیوان جوش شیرین و یک لیوان نمک را با هم ترکیب کنید. سپس به درون سینک ظرف شویی ریخته و بگذارید، ته مانده چربی ها و پسماند های غذایی که جذب لوله شده اند، از میان برود.

  1. ضدعفونی خانه جدید قبل از اثاث کشی منزل
  2. بسته بندی ظروف چینی در زمان اثاث کشی
  3. نحوه جابجایی گل و گیاه در زمان اسباب کشی

فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام نیز از مهمترین قسمت های خانه می باشد که بوی فاضلاب این قسمت از خانه می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

همانطور که می دانید فاضلاب سرویس بهداشتی، مهمترین مرکز جمع شدن میکروب ها و آلودگی ها می باشد که جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، برای فاضلاب سرویس بهداشتی، راهکارهایی اساسی وجود دارد.

یک روش مهم و تاثیر گذار استفاده از جوش شیرین می باشد.

ابتدا می بایست به میزان یک چهارم لیوان، جوش شیرین را درون لوله فاضلاب سرویس بهداشتی بریزید. سپس بلافاصله یک لیوان پُر، سرکه سفید را بعد از ریختن جوش شیرین، به درون لوله فاضلاب بریزید. حدود دو ساعت فرصت دهید تا این دو ترکیب، تاثیر خود را بگذارند. سپس به مقدار فراوان، آب گرم ( حدود یک گالن ) به درون چاه فاضلاب، تخلیه کنید.

سپس به مدت ده دقیقه، شیر آب سرد سرویس بهداشتی را باز نگه دارید تا تمامی مواد ریخته شده را با خود شسته و بیرون ببرد. سپس نصف لیوان، سفید کننده ( وایتکس ) که یک محلول ضد عفونی کننده قوی می باشد به درون چاه فاضلاب سرازیر کنید.

سپس به مدت دو ساعت، درب سرویس بهداشتی را بسته و از تردد درون آن خود داری کنید. بعد از سپری شدن دو ساعت، دوباره به مقدار حدود یک گالن آب گرم به درون چاه فاضلاب تخلیه کنید و بعد از آن به مدت ده دقیقه، آب سرد سرویس بهداشتی را باز بگذارید.

در انتها حدود چند قطره روغن خوراکی را با چند قطره اسانس معطر ترکیب نموده و درون لوله فاضلاب بریزید. این روش یکی از موثرترین روش ها در از بین بردن بوی بد فاضلاب می باشد.

 

رفع بوی بدن فاضلاب با استفاده از جوش شیرین

همچنین روش های دیگری جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، برای فاضلاب وجود دارد.

در یک روش مفید و تاثیر گذار می توانید از ضد یخ و شیشه شور مخصوص ماشین جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، استفاده کنید.

روش استفاده از این ترکیب، بدین صورت می باشد که مقدار مناسبی از ضد یخ ماشین را به آرامی درون چاه فاضلاب سرویس بهداشتی، سرازیر کنید.

سپس بعد از چند دقیقه به مقدار حدود یک گالن آّب گرم به درون فاضلاب سرازیر کنید. سپس یک بطری کامل از شیشه شور ماشین را به درون چاه فاضلاب سرویس بهداشتی تخلیه کنید. بلافاصله آب گرم را که حدود یک گالن می باشد به درون چاه فاضلاب، بریزید. در انتها حدود ده دقیقه شیر آب سرد سرویس را باز نگه دارید تا تمامی منشاء بوی بد فاضلاب از میان برود.

یک روش موثر دیگر جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، استفاده از نوشابه به همراه جوش شیرین می باشد. نوشابه به دلیل فرمول شیمیایی خاصی که دارد در باز کردن مسیر گرفتگی لوله فاضلاب، چاره ساز می باشد.

ترکیب این دو، نوشابه و جوش شیرین در کنار یکدیگر، قدرت بالایی در پاکسازی لوله فاضلاب داشته و می تواند چربی ها، رسوب ها و هر چه در مسیر لوله می باشد را زدوده و از میان ببرد. روش استفاده از این ترکیب به این صورت می باشد که ابتدا حدود یک فنجان جوش شیرین را درون لوله توالت بریزید.

سپس بلافاصله نوشابه را مرحله به مرحله به درون چاه فاضلاب سرازیر کنید. سپس اجازه دهید که حدود یک ساعت این ترکیب تاثیر خود را بگذارد. سپس فاضلاب را با آب سرد شستشو دهید.

 

رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی
رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی

رفع بوی بد فاضلاب ظرف شویی

یک روش بسیار مهم و تاثیر گذار برای رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، استفاده از مخمر نان می باشد. مخمر، قدرت آن را دارد که لوله فاضلاب را از چربی ها و پسماند های غذایی و رسوب ها پاک سازی کند.

روش کار به این صورت می باشد که یک کاسه آب جوش را به همراه یک بسته مخمر نان با یکدیگر مخلوط کنید . سپس این ترکیب را به درون چاه فاضلاب بریزید. دقت داشته باشید که حدود یک شبانه روز چیزی به درون چاه فاضلاب نباید ریخته شود.

سپس بعد از گذشت یک شبانه روز، لوله فاضلاب را با آب سرد بشویید. اگر متوجه شدید که برای بار نخست این ترکیب چندان اثر گذار نمی باشد، می توانید چندین بار این روش را تکرار کنید.

 

گاهی هم اتفاق می افتد که با نقل و مکان و ورود به خانه جدید، بوی نامطبوعی که به مشام می رسد ناشی از رنگ زدن در و دیوار خانه می باشد و مربوط به فاضلاب نمی باشد. بنابراین جهت رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل که ناشی از رنگ زدن دیوار ها می باشد، در ابتدا می توانید در و پنجره ها را باز گذاشته تا  رنگ تازه زده شده بر در و دیوار در معرض مستقیم جریان هوا قرار گرفته و علاوه بر خشک شدن سریع از شَر بوی بد رنگ تازه هم خلاص شوید.

یک روش دیگر این است که می توانید در ظرفی، مقداری آب سرد ریخته و حدود یک قاشق غذا خوری هم آمونیاک به آن مخلوط کنید. این ترکیب تاثیر فوق العاده ای در جذب بوی بد رنگ خواهد گذاشت.

رفع بوی بد فاضلاب با سرکه و جوش شیرین

همچنین در خانه های جدید که وارد می شوید ممکن است بوی بد، ناشی از جا به جایی اسباب و اثاثیه باشد و یا در حین جا به جایی، مواد غذایی، خراب و فاسد شده باشد و این بوی بد در کل فضای خانه پیچیده شده باشد.

بنابراین یک روش مناسب برای رفع بوی بد خانه بعد از جابجایی منزل، استفاده از دستگاه بخور خانگی می باشد. شما می توانید با استفاده از چند اسانس معطر و خوشبو مانند گیاه اسطو خودوس، اکالیپتوس، گل رز ، لیمو و یا … به درون بخور اضافه نموده و فضایی دلنشین و معطر برای تمامی اتاق های خانه ایجاد کنید.