بیمه کالا و بارنامه رسمی

بیمه کالا و بارنامه رسمی

بیمه کالا و بارنامه رسمی

حفظ سلامت وسایل در حین جابجایی یکی از دغدغه های صاحبان کالا در حمل و نقل و اسباب کشی است.

باربری اتوبار ملت به منظور جلب اعتماد و اطمینان مشتریان خود، علاوه بر امنیت و راحتی در حمل و نقل و سرعت بالای ارائه خدمات، برای مشتریان، بیمه کالا و بارنامه رسمی حمل و نقل معتبر ارائه می کند. بیمه یکی از قدیمی ترین روش های تضمین کیفیت خدمات است که تا به امروز پابرجا بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمه حمل و نقل چیست؟

بیمه بار و باربری تضمینی است که بیمه گر متعهد می شود در صورت مه گرفتگی در حین جابجایی از مبدأ به مقصد، مبلغی را از بیمه گر دریافت کند. ، کلیه خسارت وارده را جبران کرده و هزینه ها را به صاحب کالا بپردازد.

مبلغ ذکر شده در بیمه کالا با توجه به نوع تجهیزات، سرمایه، مبدا و مقصد، پوشش درخواستی و … تعیین می شود و دارای نرخ و شرایط متفاوتی است.

شرایط عمومی بیمه کالا

به طور کلی اصطلاحات بیمه شامل بیمه گر، بیمه، بیمه گر، ذینفع، حق بیمه، موضوع بیمه و فرانشیز به صورت زیر تعریف می شوند:

بیمه گر

بیمه گر یک شرکت بیمه است که مشخصات آن در بیمه نامه ذکر شده است. بیمه گر با دریافت حق بیمه متعهد می شود در صورت بروز خسارات احتمالی با رعایت شرایط مندرج در بیمه، مبلغ خسارت را پرداخت نماید.

بیمه گر

بیمه گر شخص حقیقی یا حقوقی است که نام او در بیمه ذکر شده و بیمه نامه را خریداری می کند. بیمه گر متعهد می شود که حق بیمه کالا را پرداخت کند.

ذی سودمند

ذینفع شخصی است که به درخواست بیمه گر نام او در بیمه نامه درج شده و در صورت بروز حادثه تمام یا قسمتی از خسارت به وی پرداخت می شود.

حق بیمه مندرج در بیمه نامه

حق بیمه مبلغی است که در بیمه نامه قید شده است. بيمه گر موظف است در زمان صدور بيمه كالا و به ترتيبي كه در بيمه نامه تعيين شده است، مبلغ تعيين شده را به بيمه گر پرداخت نمايد.

موضوع بیمه

اموال مندرج در جدول مشخصات مشمول بیمه است.

حق رای

فرانشیز بخشی از هرگونه خسارت است که میزان آن در بیمه نامه مشخص شده و به عهده بیمه گذار می باشد.

انواع بیمه کالا

بسته به نوع جابجایی و موارد دیگر، برای کالاها و اموال اشخاص، انواع بیمه حمل و نقل به شرح زیر طبقه بندی می شود:

  • بیمه باربری داخلی
  • صادرات – واردات بیمه بار
  • بیمه حمل و نقل حمل و نقل

بیمه باربری داخلی

بیمه باربری داخلی ضمانت نامه ای است که برای حمل و نقل کالا در داخل کشور صادر می شود، به عنوان مثال باربری اتوبار ملت درون شهری و بین شهرها حرکت می کند. حمل کالا و صدور چنین بیمه نامه ای است. این نوع بیمه خود شامل چند نوع می باشد که عبارتند از:

بیمه عمومی

بیمه نامه های عمومی نیازی به صدور توسط بیمه گر و ارجاع به بیمه گر قبل از شروع فرآیند حمل و نقل ندارد. این بیمه نامه ساده ترین نوع بیمه است و بر اساس آن موضوعاتی مانند حقوق طرفین، شرایط بیمه، نحوه حمل کالا و هزینه های بیمه به صورت کامل و شفاف تعیین می شود.

بیمه ساده

بیمه ساده برای حمل و نقل کالاهای خاص استفاده می شود و عموماً برای وسایل نقلیه با تعداد کم و تنوع نسبتا کم استفاده می شود. توصیه می کنیم قبل از استفاده از این نوع بیمه اطلاعات کاملی در مورد این نوع بیمه و شرایط حمل و نقل و شرکت های بیمه داشته باشید.

بیمه کالای پوششی باز

در این ضمانت نامه بر اساس توافق بین بیمه گر و بیمه گر، نیازی به پرداخت یکجای حق بیمه نیست. مبلغ خسارت طبق توافق طرفین در مدت زمان معین پرداخت خواهد شد.

بیمه باربری صادرات-واردات

این نوع بیمه برای کالاهای صادراتی و وارداتی استفاده می شود.

این گارانتی بسیار حساس بوده و برای تجار و شرکت های بازرگانی بین المللی داخل و خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. شرایط و ضوابط این نوع بیمه در قسمت های مختلفی درج شده و شامل موارد زیر می باشد:

  • دزدی
  • آتش سوزی و انفجار
  • ریختن کالا به دریا (از کشتی های باری)
  • و موارد مشابه

بیمه حمل و نقل

این بیمه برای بیمه کردن کالاها و کالاهایی صادر می شود که مبدا و مقصد آنها کشورهای خارجی است و کالا فقط از ایران عبور می کند. به عنوان مثال، فرض کنید قرار است محموله ای از ترکیه به پاکستان از طریق زمینی ارسال شود. برای حمل و نقل ترانزیت و زمینی مجوز صادر می شود که برای امور گمرکی هنگام ورود و خروج مهم است.

چرا بیمه

شرکت ها و موسسات فعال در زمینه حمل و نقل داخلی طبق قانون تجارت و سایر مقررات مربوطه موظفند هر نوع کالا و محموله ای را توسط فرستندگان یا صاحبان کالا به منظور ارسال به آنها ارسال نمایند. مقاصد مورد نظر این به آنها سپرده شده است که به درستی و ایمن به مقصد برسند.

در طول حمل و نقل، به خصوص در جاده های بین شهری، ممکن است چندین خطر در کمین بار باشد. جبران خسارات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند

    تصادفی

  • واژگونی
  • آتش
  • و ….

مسئولیت

بر عهده شرکت های حمل و نقل است. بیمه نامه باعث ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای حمل و نقل و همچنین شرکت ها می شود.

در نتیجه، عاقلانه تر است که محموله خود را هنگام جابجایی توسط یک شرکت بیمه بیمه کنید. ارائه بیمه تفاوت بسیار مهمی بین یک شرکت خوب و مدرن با یک شرکت ضعیف است.

کلیه کالاهای تجاری و اثاثیه منزل و محموله های سبک و سنگین تحت پوشش بیمه با اطمینان بیشتری حمل می شوند. بیمه باربری اتوبار ملت تضمین کیفیت کار ما برای شماست.

برای اطلاع از بیمه محصول و بارنامه در حمل و نقل، کافیست با ما تماس بگیرید.

مشاوران ما آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند. ما مفتخریم که بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان ارائه می دهیم.