بسته بندی اسباب کشی

بسته بندی اسباب کشی

بسته بندی اسباب کشی یکی از مهم ترین مراحل اسباب کشی میباشد. میتوان به جرات گفت بسته بندی اثاثیه منزل مهم ترین مرحله فرآیند اسباب کشی میباشد. یک اثاث کشی ایمن و بدون دردسر نیازمند بسته بندی اصولی و صحیح میباشد.در اینجا قصد داریم اول به ضرورت بسته بندی اثاثیه منزل بپردازیم. سپس وسایل مورد نیاز این کار و کاربرد هرکدام از آن ها در بسته بندی خواهیم گفت.

چرا شما به بسته بندی اسباب کشی نیاز دارید؟

زمانی که شما یک وسیله ای را به صورت نو خریداری میکنید، تقریبا در اکثر موارد دارای بسته بندی مخصوص میباشد. شما در هنگام حمل آن مشکل خاصی نخواهید داشت. زیرا هم به صورت اختصاصی بسته بندی شده است و هم فقط باید همان یکی را حمل کنید. حال شما قصد اسباب کشی دارید و باید تمام اثاث منزل خود را جا به جا کنید. در اینجا حمل و جا به جایی اسباب شما سخت شده و احتمال آسیب دیدن آن ها وجود دارد.

قطعا برای شما مهم است که وسایل حساس و بعضا گرانقیمت شما آسیب نبیند. خب راه حل چیست؟

راه حل بسته بندی اسباب کشی شما به صورت صحیح و اصولی میباشد. ممکن است شما بگویید هزینه بسته بندی لوازم منزل زیاد است یا با دقت در حمل اثاثیه میتوان جلوی آسیب دیدن آنها را گرفت. این نکته را در نظر داشته باشید که شما هر چه قدر هم در حمل اسباب تان دقت به خرج بدهید، ممکن است در مسیر حمل راننده ترمز کند و در اثر برخورد لوازم به یکدیگر، اسباب شما آسیب ببیند.

هزینه آسیب دیدن لوازم شما و احتمالا جایگزین کردن آن به مراتب هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی دارد. بسته بندی وسایل برای اسباب کشی یک نوع بیمه کردن وسایل شما در مقابل آسیب دیدگی احتمالی میباشد. بنابراین بسته بندی اثاثیه منزل کار منطقی بنظر میرسد.همچنین بسته بندی اثاثیه منزل باعث سهولت در اسباب کشی شما میشود و جابه جایی لوازم شما را راحت تر میکند. از دیگر مزایای بسته بندی، کاهش هزینه های اثاث کشی شما میباشد. زیرا هر چه اسباب کشی شما کمتر طول بکشد، شما هزینه کمتری بابت کارگر و جابه جایی بار پرداخت میکنید.

بسته بندی باعث عدم شلوغی و گم شدن لوازم شما هنگام اثاث کشی میشود. همچنین بسته بندی اصولی کار چیدمان لوازم منزل شما را خیلی راحت میکند.

حال چه وسایلی برای بسته بندی اسباب کشی منزل مورد نیاز است؟

در اینجا آن ها را معرفی میکنیم.

انواع تجهیزات بسته بندی اسباب کشی

نایلون حباب دار ضربه گیر( بابل رپ)

بابل رپ وسیله ایست که از تلفیق نایلون و حباب های هوا تشکیل شده است. وجود حباب های هوا باعث جلوگیری از ضربه دیدن شی داخل کیسه بابل رپ میشود.از بابل رپ برای بسته بندی اقلام درشت و سنگین مانند یخچال، لباسشویی، گاز، ماشین ظرف شویی، مبل و … استفاده میشود. دو نوع نایلون حباب دار وجود دارد.

  • نخودی
  • گردویی

تفاوت این دو نوع در بزرگی حباب های هوای و ضخامت آن ها مییباشد. نوع گردویی مقاومت بیشتری در مقابل ضربه دارد و توصیه میشود در مسافت های طولانی از این مدل استفاده شود.

نمونه های مشابه در بازار کیفیت لازم را ندارند و کارایی زیادی در محافظت از لوازم شما نخواهند داشت. این بابل رپ ها مخصوص بسته بندی میاشند.

کارتن اسباب کشی پنج لایه

این وسیله برای بسته بندی و حمل خرده ریز منزل استفاده میشود. کارتن های اسباب کشی دارای پنج لایه میباشند و از مقاومت زیادی برخوردارند. کارتن اسباب کشی پنج لایه در سه سایز کوچک، متوسط  و بزرگ وجود دارند که شما بسته به نیاز خود میتوانید از آن ها استفاده کنید. سایز کوچک کارتن اسباب کشی برای حمل وسایل با وزن زیاد و حجم کم مانند بشقاب و لیوان استفاده میشود. سایز متوسط و بزرگ آن برای حمل وسایل بزرگ تر با وزن کم تر همانند قابلمه ها به کار میرود.

کارتن های پنج لایه مخصوص بسته بندی اسباب کشی میباشند و استفاده از آن ها باعث ایمنی در جابه جایی لوازم منزل شما میشود و پیشنهاد ما این است که از انواع دیگر کارتن ها استفاده نکنید.

حداکثر وزن داخل کارتن اسباب کشی 25 کیلو گرم میباشد.

سلفون(مخصوص بسته بندی اسباب کشی)

از سلفون برای محافظت از وسایل شما در مقابل گرد و خاک استفاده میشود و باعث تمیز ماندن لوازم منزل شما حین اسباب کشی میشود. همچنین از سلفون برای فیکس کردن بابل رپ پیچیده شده دور اثاث استفاده میشود.

این سلفون ها، متفاوت از انواع دیگر سلفون میباشد و برای بسته بندی اثاثیه منزل طراحی شده اند. نمونه استفاده از سلفون برای بسته بندی، سرویس مبلمان میباشد.

کارتن رگال دار(مخصوص بسته بندی اثاثیه منزل)

 

از این نوع کارتن به منظور حمل لباس های مجلسی شما،مانند کت و شلوار استفاده میشود. کارتن رگال دار همانند یک کمد لباس در سایز کوچک میباشد. این کارتن ها دارای آویز لباس میباشند که شما میتوانید لباس های خود را درون آن آویزان کنید و از چروک شدن و خرابی لباس های خود جلوگیری نمایید.

ساک بسته بندی

این وسیله برای بسته بندی و حمل وسایلی همچون پتو و بالش استفاده میشود. همچنین برای لباس هایی که حمل آن ها نیازی به کارتن رگال دار ندارد استفاده میشود.

تسمه بسته بندی اثاثیه منزل

مقاومت و کشش این نوع تسمه ها بالاست و از آن برای فیکس و محکم کردن بسته بندی استفاده میشود. تسمه از در رفتن کارتن بسته بندی جلوگیری میکندبرای فیکس کردن آن از دستگاه تسمه کش استفاده میشود.

 

بسته بندی اسباب کشی
بسته بندی اسباب کشی

راهنمایی برای نحوه بسته بندی اثاثیه منزل

لباس

هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد احتمالا با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شویم که هفته ها و شاید ماه ها از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند. بقیه لباس ها را در آویز قرار داده و آنها را در  کارتن رگال دار یا یک نایلون قرار دهید

بسته بندی لوازم شکستنی

برای شروع بسته بندی لوازم ،پیشنهاد ما این است که ابتدا ظروف شکستنی را بسته بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی لوازم دیگر شوید .می توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه های باطله و لباس های تان استفاده کنید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می کند برای اینکه کارتان  بهتر شود و به صورت از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله های بزرگ را در کنار کف و دیواره های جعبه قرار دهید.

یک پیشنهاد دیگر این است که روی ظروف شکستنی نام آن را بنویسید تا در موقع اثاث کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و اینکه هنگامی که به خانه جدیدتان  رفتید با سرعت بیشتری بتوانید اثاثیه را جا به جا کنید.

کتاب ها

یک کارتن بسته بندی اثاثیه آورده و سپس کتاب ها را به صورت افقی قرار داده و کتاب های سنگین تر را ابتدا و کتاب های سبک تر را آخر سر روی ما بقی قرار دهید. رعایت اینکه بسیار هائز اهمیت است که کارتن اسباب کشی را خیلی سنگین نکنید. اگر فضای خالی هم در کارتن وجود داشت آن را با کاغذ باطله پر کنید.

حتما روی جعبه ها با یک ماژیک راجع به محتویات بسته بنویسید تا در حین بسته بندی اسباب کشی طبق اولویت بندی ای که مشخص کرده اید پیش رفته و بعد از اسباب کشی هم وسایل مورد نیازتون رو به راحتی پیدا کنید. در صورتی که جعبه ای محتوای شکستنی دارد حتما آنرا با یک ماژیک قرمز و با یک دایره دور آن مشخص کنید.

لوستر و بسته بندی اسباب کشی

در جابجایی لوسترها و چراغهای سقفی ، سعی کنید ابتدا تا آنجا که امکان دارد ، قسمت هایی که قابل جدا شدن هستند، را جدا کنید ، سپس هر قسمت را جداگانه با استفاده از روزنامه ، لباس یا بابل رپ ، بسته بندی کنید.سپس در کارتن اسباب کشی سالم که از استحکام آن اطمینان دارید، قرار دهید.

گل و گیاه در بسته بندی اسباب کشی

دو ساعت قبل از حرکت ماشین به گیاهان آب بدهید. خاک گلدان در هنگام حرکت ماشین نباید گِل باشد و همچنین نباید خشک باشد. گلدان‌های ریز و فانتزی را درجعبه‌های محکم و مناسبی قرار دهید و مطمئن شوید جای آن‌ها در جعبه محکم است. فضای خالی بین گلدان‌ها را با روزنامه پرکنید تا تکان نخورند، درب جعبه گلدان‌ها را فقط در زمان بارگیری ببندید و سوراخ‌هایی برای تنفس گیاه ایجاد کنید.

برای گلدان‌های بزرگ و سنگین چاره‌ای نیست جز اینکه به همان ترتیب در کامیون قرار داده و حمل کنید و همچنین قبل از هر کاری از محوطه اسباب کشی خارج کنید و در گوشه ای که مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند قرار دهید، سپس آن‌ها  را به آرامی در گوشه‌های امنی از کامیون‌های حمل بار قرار دهید تا آسیب نبیند.

اثاثیه چوبی

به هنگام بسته بندی اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده کنید.

فرش

به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه های آن به هنگام جا به جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.

نکته: بسته بندی اسباب کشی و حمل اقلام سنگین منزل شما نیاز به تجربه و تخصص دارد. بنابراین توصیه میکنیم برای بسته بندی و حنل آنها از خدمات یک شرکت بسته بندی و اسباب کشی معتبر استفاده کنید.