انواع بسته بندی در باربری

انواع بسته بندی در باربری

انواع بسته بندی درباربری در اتوبار ملت 

 

انواع بسته بندی در باربری

بسته بندی یا همان پک کردن در حمل و نقل معنا و مفهوم متفاوتی دارد. بسته بندی در حمل و نقل هنر بسته بندی کالاها و تجهیزات زمانی است که هدف جابجایی و جابجایی باشد.

باربری اتوبار ملت،با دانستن اینکه پک کردن اقلام و وسایل بطور بسیار جامع و اثرگذاری در صنعت حمل و نقل سایه افکنده‌است .

انواع روش‌های بسته بندی در حمل و نقل اثاثیه

 

1- کارتن‌های مقوایی سه لایه

2- جعبه‌های تخصصی

3- استفاده از کاغذ

4- پلاستیک‌های حبابی

5- استفاده از پلاستیک

6- نوارهای

7- علامت گذاری

 

۱. کارتن‌های مقوایی سه لایه

مقوا یکی از عملی‌ترین ماده‌های پک کردن در هنگام جابجایی و حمل اثاثیه منزل است. علاوه بر این آن‌ها نسبت به سایر گزینه‌ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند. گاهی می‌توانید با تهیه آن‌ها از فروشگاه‌های فروش محصولات غذایی و سوپرمارکت‌هایی که به آن نیاز ندارند، آن‌ها را به شکل رایگان دریافت کنید.

۲. جعبه‌های تخصصی

کارتن‌ها و جعبه‌های تخصصی برای قرار گرفتن محصولاتی مانند آینه، ظروف شکستنی، آثار هنری و کالاهای لوکس به کار گرفته می‌شوند. این جعبه‌ها معمولا از مقوای قوی و یا انواع پلاستیک فشرده شده ساخته شده‌اند.

ویژگی که که این جعبه ارائه می‌دهد این است که حمل مواد ظریف را بدون آسیب دیدن آن‌ها فراهم می‌کند.
محکم‌ترین کارتن اثاث کشی را برای اسباب کشی خود انتخاب کنید.

۳. استفاده از روزنامه‌های باطله و کاغذ

پیچیدن وسایل ظریف و ظروف شکستنی مانند شیشه، چینی، سرامیک و انواع آن با استفاده از روزنامه‌های باطله و کاغذ که یکی دیگر از گزینه‌های  در هنگام حمل اثاثیه منزل است، امکان پذیر خواهد بود.

این باعث می‌شود که قبل از قرار دادن آن‌ها در کارتن‌ها و چمدان‌های بزرگ، از شرایط حفاظت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین موجب می‌گردد تا وارد شدن ضربه منجر به شکستن آن‌ها نشود.

پک کردن به کمک کاغذهای باطله و روزنامه می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و ارزان باشد. از طرفی می‌توانید از این کاغذها برای موارد دیگری نیز استفاده نمایید.

۴. پلاستیک‌های حبابی

ضربه گیرهای حبابی می‌توانند به عنوان بهترین دوست شما در زمان پک کردن و حمل و نقل لوازم خانه به شمار بیایند.

با داشتن لایه‌های کافی از این ماده  می‌توانید اثاثیه خود را از آسیب پذیرترین عوامل محافظت کنید. با استفاده از آن‌ها هیچ گونه خراش و یا ترک بر روی اشیا و یا لوازم منزل شما ایجاد نخواهد شد.

انواع مختلفی از ضربه گیرهای حبابی با اندازه‌های مختلف و ضخامت‌های متفاوت در بازار وجود دارد.

۵. استفاده از پلاستیک

سلفون یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند برای پک کردن مواد قابل حمل مانند مواد غذایی و پوشش ظروف مورد استفاده قرار گیرد .

علاوه بر این سلفون‌ها به شما کمک می‌کند که اثاث خود را از رطوبت، گرد و غبار و یا عوامل محیطی دور نگه دارید. آن‌ها می‌توانند در محافظت از مبلمان چوبی بسیار مفید واقع شوند.

 

انواع بسته بندی در باربری
انواع بسته بندی در باربری

۶. نوارهای پک کردن

استفاده از این نوارها به عنوان یک ماده تقویت کننده در این فرایند محسوب می‌شود و آن‌ها می‌توانند در اطراف و یا بخش‌های زیرین کارتن‌ها اضافه شوند تا به کمتر شدن این جعبه‌ها کمک کنند.

این مسئله به ایجاد تفاوت بین پک کردن موفقیت آمیز و یا فرایندی که منجر به شکست می‌شود، کمک خواهد کرد.

هر چند نوارهایی با کیفیت پایین و مقاومت و چسبندگی کم نیز وجود دارد که نه تنها به شما کمک نمی‌کند بلکه ممکن است باعث افزایش دردسر شما شوند. به همین دلیل در هنگام خرید و تهیه آن‌ها بهتر است به کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۷. علامت گذاری

علامت گذاری کارتن‌ها یک فعالیت بسیار مفید است که می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش چالش‌های شما در زمان حمل اثاثیه منزل کمک کند. با این کار در زمان خود کاملا صرفه جویی میکنید.

روش‌های مختلفی برای لیبل  گذاری کارتن‌ها وجود دارد که می‌توانید با توجه به آن‌ها محتویات هر کدام از جعبه‌ها را مشخص کنید. با استفاده از یک روش صحیح اطمینان خواهد داشت که در هزینه و زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

روش پک کردن کالا

مهم ترین نکته این است که وسایل سنگین را در کف کارتن قرار دهید، سپس وسایل سبک تر را برروی آن ها قرار دهید.

وسایل شکستنی را با دقت بیشتری پک  کنید، در صورت امکان با استفاده از نایلون حباب دار یا فوم ضربه گیر پک کنید. حتما پس ازپک کردن بر روی کارتن ها با استفاده از یک برچسب یا ماژیک، بنویسید که درون هر جعبه چه چیزی قرار دارد. همچنین بر اساس آدرس های تحویل آن را بچینید.

اندازه و استحکام جعبه ها، مورد دیگری است که می بایست به آن توجه کرد. هرگز وسایل سنگین را در داخل کارتن های بزرگ قرار ندهید، چرا که کارتن های بزرگ استحکام بالایی ندارد. در صورت امکان سعی کنید جای خالی در کارتن ها باقی نماند، چراکه ممکن است در هنگام حمل و نقل کارتن ها له شوند.

عوامل موثر بر قیمت در هزینه جابجایی

وزن بار

وزن محموله که بر اساس تن محاسبه می شود، اولین عاملی است که در تعیین محاسبه نرخ کرایه حمل بار تاثیر دارد. با افزایش آن بصورت خطی قیمت شرکت ها افزایش می یابد.

نوع بار

بعد از وزن، نوع بار است که عامل مهمی در تعیین قیمت محسوب می شود. شاید نوع بار در ظاهر به قیمت حمل و نقل آن بستگی نداشته باشد، ولی در واقع وزن، نوع و جنس بار است که تعیین می کند در چه وسیله ای با چه مشخصاتی حمل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی 09176500984 با ما در تماس باشید.