اسباب کشی در کمترین زمان

اسباب کشی در کمترین زمان

اسباب کشی هم مانند کارهای دیگر نیاز به ترفندهای خاص خود دارد؛ ما دراین مطلب سعی داریم تا ترفندهای جابه جایی رو به شما آموزش بدهیم شاید حتی برای شما که چندین بار مجبور به اثاث کشی بوده اید، مفید و کاربردی باشد.

چند مورد از ترفندهای اسباب کشی

 

قبل از اینکه سفارش خودرو بدهید باید یک برنامه برای جابه جایی خود تعیین کنید. برنامه ای که به شما کمک کند در طول جا به جایی دچار بهم ریختگی ذهنی نشوید. در واقع شما وسایل منزل را بر حسب میزان ضرورت در استفاده، اولویت بندی می کنید.

از 10 روز قبل از اسباب کشی شروع کنید

بسته بندی همه وسایل را به روزهای آخر نسپارید. از 10 روز قبل شروع کنید و کم کم وسایلی را که مورد استفاده نیستند، بسته بندی کنید. روزهای آخر را به بسته بندی وسایلی که بیشتر استفاده می شوند اختصاص بدهید مثلا اگر در تابستان جا به جا میشوید، لباس های زمستانی خود را چندین روز قبل بسته بندی کرده و روزهای آخر به بسته بندی لباس های تابستانی خود بپردازید.
اسباب ضروری که نیاز به باز شدن دارند از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، گاز و … را در آخرین مرحله جدا کنید و حتی می توانید برای بسته بندی از دیگران هم کمک بگیرید، این مورد از ترفندهای اسباب کشی را جدی بگیرید.

انتخاب بهترین باربری برای اسباب کشی

 

انتخاب بهترین باربری شیراز یکی از چالش های اسباب کشی در این شهر است. تشخیص بهترین باربری برای اسباب کشی در میان اتوبارهای متعددی که خدمات حمل بار و اثاث کشی را انجام می دهند. کار غیرممکنی نیست البته کار آسانی هم نیست. انتخاب بهترین باربری شیراز توسط شما باید با دقت و وسواس زیادی صورت بگیرد. اشتباه در انتخاب بهترین باربری برای جابه جایی، دردرسرها و هزینه های جا به جایی شما را افزایش میدهد.

بسته بندی اثاثیه منزل را فراموش نکنید

 

هزینه آسیب دیدن لوازم شما و احتمالا جایگزین کردن آن به مراتب هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی داردبسته بندی وسایل برای اسباب کشی یک نوع بیمه کردن وسایل شما در مقابل آسیب دیدگی احتمالی میباشد. بنابراین بسته بندی اثاثیه منزل کار منطقی بنظر میرسد.همچنین بسته بندی اثاثیه منزل باعث سهولت در اثاث کشی شما میشود و جابه جایی لوازم شما را راحت تر میکند. از دیگر مزایای بسته بندی، کاهش هزینه های اثاث کشی شما میباشد. زیرا هر چه جا به جایی شما کمتر طول بکشد، شما هزینه کمتری بابت کارگر و جابه جایی بار پرداخت میکنید.

در زیر نکاتی در مورد بسته بندی اثاثیه منزل بیان میکنیم.

  • حتما روی جعبه ها با یک ماژیک راجع به محتویات بسته بنویسید تا در حین اسباب کشی طبق اولویت بندی ای که مشخص کرده اید پیش رفته و بعد از جا به جایی لوازم منزل هم وسایل مورد نیازتون رو به راحتی پیدا کنید. در صورتی که جعبه ای محتوای شکستنی دارد حتما آنرا با یک ماژیک قرمز و با یک دایره دور آن مشخص کنید.
  • کشوهای داخل دراور را همراه با وسایل داخل آن جدا کرده و با چسب نواری و بابل رپ کاملا پوشانده و بسته بندی کنید.
  • شیشه های آبلیمو و ترشیجات که شکستنی هستند را می توانید با بابل رپ پیچیده و در کارتن های مقاوم بگذارید.
  • بشقاب ها را زیر کارتن ها نگذارید، ته کارتن را با وسایل مقاوم تر پر کنید و بشقاب ها را روی آن قرار داده و اطراف آن را با وسایل کوچک تر پر کنید تا همانطور ثابت بمانند.
  • بهتر است هر شخص وسایل شخصی خود را بسته بندی کرده تا بعد از اسباب کشی مستقیما به اتاق همان شخص حمل شود. این کار سرعت و بازدهی شما را بسیار بالا می برد.
  • یک جعبه را به وسایل ضروری خود اختصاص دهید تا بعد از اسباب کشی و در شب اول در منزل جدید لوازم مورد نیاز خود را از قبیل لباس خواب، لوازم بهداشتی، حوله، دستمال و … پیدا کنید و به مشکل برنخورید.
  • بسته بندی وسایل با کارتن اسباب کشی مناسب باعث حمل راحت تر و آسیب ندیدن اثاثیه منزل شما می شود.
    تیم اتوبار ملت با داشتن تجربه کافی و نیروهای متخصص می تواند در امر بسته بندی مناسب و تهیه کارتن اسباب کشی مقاوم و بابل رپ و حمل صحیح آنها به منزل جدید شما کمک کند.
  • حتما بعد از بسته بندی، وسایل مرتبط را در کنار هم نگه دارید.این کار باعث می شود طبق برنامه پیش بروید و از بهم ریختگی های اسباب کشی فرار کنید.
  • لوازم برقی بزرگ مثل تلویزیون رو در صورت وجود در کارتن های خودشون بگذارید تا جای کمتری اشغال کرده و در امنیت کامل باشند در غیر این صورت با چسب نواری و بابل رپ کاملا خوب آنرا بپیچید.
  • پایه های مبل و میز ناهارخوری درحین اسباب کشی ممکن است بشکنند بنابراین در صورت امکان آنها را جدا کرده و روی بسته بندی آنها یادداشت کنید که برای کدام مبل یا میز هستند.
  • پیچ ها و قطعات کوچک بسیار گم می شوند و بهتر است آنها را در یک نایلون ریخته و اطلاعات لازم برای بعد از اسباب کشی را روی نایلون بنویسید.
  • وسایل خرد مانند کنترل تلویزیون که بعد از اسباب کشی باید کلی دنبال آنها بگردیم را همگی در یک جعبه گذاشته و روی جعبه محتویات آنرا ذکر کنید.
  • لازم نیست همه وسایل را با کارتن اسباب کشی بسته بندی کنید. میتوانید از نایلون برای بسته بندی برخی وسایل خود مثل لباس ها و اجناس نرم و غیرشکستنی، استفاده کنید.
  • در دسترس بودن لوازم نظافتی به شما در نظافت منزل قبل از ترک آن و یا نظافت اضطراری منزل جدید کمک می کند.
  • از چمدان و ساک های مسافرتی خالی خود در حمل لباس، ملحفه و حوله استفاده کنید.

بسته بندی همه وسایل را به روزهای آخر نسپارید چرا که باعث خستگی شما و تلخ شدن تجربه اسباب کشی می شود.

 

اسباب کشی در کمترین زمان
اسباب کشی در کمترین زمان

بعد از اسباب کشی منزل

 

با توجه به رعایت نکات بسته بندی و کارهای قبل از اسباب کشی در این مرحله کار شما بسیار راحت تر است.

در هنگام حمل بسته ها به خانه جدید با توجه به اتیکت های روی جعبه ها، آنها را مستقیما به محل استقرارشان حمل کنید. این کار از دوباره بلند کردن جعبه ها و خستگی بیشتر شما جلوگیری می کند.
جعبه های دارای محتوای ضروری مثل وسایل سرویس ها و آشپزخانه را ابتدا باز کنید.
چسب هایی که بر روی دراور و وسایل چوبی خود زده اید را زودتر باز کنید چراکه به مرور زمان جا ی آنها بر روی وسایل می ماند.
برای نصب و راه اندازی برخی وسایل منزل جدید ریسک نکنید چراکه در صورت رعایت نکردن همه اصول باعث خرابی وسایل منزل خود می شوید. برای اینکار اتوبار ملت دارای نیرو های فنی و متخصص می باشد که با قیمتی مناسب در این عمل شما را همراهی می کنند.

هزینه اسباب کشی و کاهش آن

در اینجا قصد بیان برخی نکات برای کاهش هزینه و قیمت اسباب کشی را داریم. قطعا هزینه های باربری از دغدغه های شما هنگام جا به جایی است و شما با رعایت این نکات میتوانید مقدار قابل توجهی در هزینه اسباب کشی خود صرفه جویی کنید.

انتخاب یک باربری ارزان برای اسباب کشی

برخی از باربری ها قیمت بالایی برای خدمات خود دارند و قیمت باربری آنها با کیفیت خدماتشان تناسب زیادی ندارد. برخی نیز با کاهش کیفیت خدمات خود، برای جذب مشتری بیشتر قیمت خود را پایین می آورند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام باربری را انتخاب کنید، حتما با چند تا از آنها تماس بگیرید و از آنها استعلام قیمت بگیرید. سپس کیفیت خدمات آنها و قیمت اسباب کشی را مقایسه کنید و بهترین باربری برای اسباب کشی را انتخاب کنید.

کاهش زمان اسباب کشی

یکی از روش های هوشمندانه برای یک اسباب کشی ارزان و کاهش هزینه های باربری، کاهش زمان جا به جایی است؛ کاهش زمان جابه جایی باعث صرفه جویی در هزینه باربری و زمان شما می شود. با رعایت این نکات میتوانید سرعت جا به جایی خود را افزایش دهید.

  • استفاده از نیروی حرفه ای حمل بار: جابه جایی کار سختی است و نیاز به توان بالایی دارد. شما قطعا برای اینکار آموزش ندیده اید. کارگران حمل بار، دارای تجربه و توان بالایی در جا به جایی اثاثیه منزل هستند و میتوانند لوازم خانه شما را با سرعت و ایمنی بالایی جا به جا کنند. طبیعتا هر چه تعداد کارگران بیشتر باشد، سرعت اسباب کشی شما نیز افزایش خواهد یافت.
  • چیدمان صحیح اثاثیه روی ماشین باربری: با چیدمان صحیح و اصولی اثاثیه روی ماشین حمل بار، فرآیند بارگیری و تخلیه را میتوانید با سرعت بیشتری انجام دهید. پرسنل باربری به این امر مسلط هستند و میتوانند اثاثیه ا به بهترین شکل ممکن داخل ماشین باربری بچینند.
  • بسته بندی از چند روز قبل:برای یک اسباب کشی ارزان لوازم خرد وریز را خودتان از چند روز قبل بسته بندی کنید. اینکار سبب افزایش سرعت نیروهای باربری میشود. بسته بندی برخی از لوازم منزل احتیاجی به مهارت خاصی ندارد و شما می توانید خود آن را بسته بندی کنید. البته توجه داشته باشید که برای بسته بندی آنها از وسایل بی کیفیت استفاده نکنید. توصیه می شود از لوازم مخصوصی که برای بسته بندی طراحی شده اند استفاده کنید.

کاهش حجم وسایل منزل در اسباب کشی

آیا واقعا به تمام اثاثیه خود در منزل جدید احتیاج دارید؟ به احتمال زیاد پاسخ به این سوال خیر است. حجم بار شما هنگام جا به جایی، یکی از عوامل موثر در قیمت اسباب کشی شما است. کم شدن لوازم منزل برای جا به جایی، هم منجر به کاهش هزینه های بسته بندی و هم باعث کاهش تعداد جا به جایی شما می شود و در نتیجه شما اسباب کشی ارزان تری را تجربه می کنید.

با استفاده از فوت و فن های اسباب کشی شما آماده یک جابه جایی راحت هستید و همین حالا می توانید سفارش خود را ثبت کنید. همچنین از شما خواهشمندم تا ما را از نظرات خود در شبکه های اجتماعی آگاه کنید.