اسباب کشی در روز‌های کرونایی

اسباب کشی در روز‌های کرونایی

اسباب کشی در روز‌های کرونایی با باربری اتوبار ملت

 

این روزها بسیاری از خانواده ها به دلیل افزایش عجیب اجاره بها یا دلایل دیگری که نمی توانند قرارداد خود را تمدید کنند مجبور به تغییر مکان شده اند. متأسفانه، در شرایطی کرونا باعث نگرانی شدید می شود، اسباب کشی می تواند موضوعی چالش برانگیز و دشوار باشد.

در این مطلب به شما چند نکته برای یک اسباب کشی اصولی را گوشزد می‌کنیم:

مکان جدید را حداقل یک روز قبل از اسباب کشی تحویل بگیرید و کامل ضدعفونی کنید. ویروس بدون میزبان زنده روز‌های زیادی روی سطوح باقی نمی‌ماند پس در این زمینه نگران نباشید و وقتی خانه خالی است سطوحی مثل سرامیک و شیشه را ضد عفونی کنید.

مسیر اسباب کشی منزل قدیم و جدید، مثل راه‌پله، آسانسور حمل اثاثیه و… را تا حد امکان ضدعفونی کنید تا اگر ناچار به روی زمین گذاشتن وسایل شدید نگرانی نداشته باشید.

از یک شرکت مطمئن و گروه‌های حرفه‌ای‌شان برای کار کمک بگیرید.

ماسک سه لایه پرستاری و محلول ضدعفونی هم در اختیارشان قرار بدهید. طبیعی است که حمل اثاثیه با ماسک برای آن‌ها سخت خواهد بود؛ بنابراین اگر در این زمینه مقاومت داشتند سختگیری نکنید.

اسباب کشی در روز‌های کرونایی با باربری اتوبار ملت

بهتر است دمپایی تمیز برای بردن وسایل و چیدن در منزل جدید در اختیار عزیزانی که به شما کمک می‌کنند قرار دهید تا با کفش داخل منزل نشوند.

بچه‌ها را در روز اسباب کشی به منزل یکی از اقوام ببرید و برای اعضای خانواده که در کار مشارکت دارند ماسک تهیه کنید.

از کارتن‌های تمیز که یکی، دو روز از آن‌ها استفاده نشده برای پر کردن وسایل استفاده کنید و برای اطمینان با چسب پهن، تمام ورودی‌های کارتن‌ها را ببندید.

در روز اسباب کشی برای خوردن میوه، چای یا آب از ظروف یک‌بار مصرف استفاده کنید.

وسایل ضروری مثل بشقاب، لیوان، قابلمه، بالشت و… را با ماشین شخصی به منزل جدید ببرید. بهتر است برای این‌کار صبر کنید تا اسباب‌کشی تمام شود.

اسباب کشی در روز‌های کرونایی

اگر مقدور است برای این‌که لازم نباشد تمام لوازم را ضدعفونی کنید، یک روز برای باز کردن کارتن‌ها و چیدن‌شان صبر کنید. «ماندگاری ویروس روی بعضی سطوح مثل استیل یخچال زیاد است و نیاز به ضد عفونی حتمی دارد.

تا حد امکان اسباب‌کشی را به دقیقه ۹۰ موکول نکنید تا همه کار‌ها را با حوصله انجام دهید. بهتر است صبح زود شروع کنید تا شب بدون نگرانی کارتان تمام شود.

برخی از افراد بدون هماهنگی و برنامه ریزی اقدام به اثاث کشی می کنند. در این مورد شک نداشته باشید که کارها خوب پیش نمی رود و نظم کار از دست خارج می شود. وقتی یکی از مهره ها خوب چیده نشود، روی بقیه مهره ها هم اثر می گذارد. برای مثال وقتی لوازم منزل را بسته بندی کرده اید ولی هنوز با باربری برای کارگر و کامیون هماهنگ نکرده باشید،یک اسباب کشی پر دردسر را در پیش دارید.

همین نکات ساده موجب می شود تا کنترل کارها در دست تان باشد و خاطره ای خوب از اثاث کشی منزل بدون استرس داشته باشید.

از دیگر مشکلات برخی از اتوبارهای این است که قیمت‌دهی ثابتی ندارند و به همین خاطر قیمت آنها تا پایان کار قیمت بر حسب کارهایی که انجام می‌شود مدام در حال تغییر است.

یکی از دغدغه‌های اصلی باربری اتوبار ملت همین قیمت‌دهی و نبود ثبات در این بازار بود که این مشکل را در با ما نخواهید داشت و مبلغی که در ابتدای به شما گفته می شود همان مبلغی است که در پایان کار باید پرداخت کنید و در حین کار هیچ تغییری نمی‌کند.

خلاقیت در اسباب کشی

خلاقیت در اسباب کشی کار راحتی نیست اما شما می توانید با کمک راهکارهای ما از این بحران خلاص شوید. خیلی از افراد یک ماه کامل وقت خود را صرف اسباب کشی می کنند و شاید برایتان جالب باشد که عده ای با خلاقیت در اسباب کشی آشنا هستند و در مدت زمان کمتری اسباب کشی را انجام می دهند. مثلاً من برای اسباب کشی می توانم در مدت زمان کوتاهی وسایل خود را بسته بندی کنم. ولی برای شما که نمی دانید و تجربه ندارید کار سختی است.

از وسایل و لوازم، فهرست سازی کنید:

اینکه بدون دسته بندی و هیچ مقدمه ای، بطور ناگهانی اقدام به بسته بندی تمام وسایل کنید اشتباه بزرگی است. حتی ممکن است این کار موجب آسیب وارد شدن و یا گم شدن برخی از وسایل شود. بهتر است قلم و کاغذ به دست بگیرید و اتاق به اتاق خانه بگردید و فهرستی از وسایلی که می خواهید بسته بندی و جابجا کنید را بنویسید.

این فهرست تا پیش از رسیدن روز اسباب کشی با استفاده از امکانات شرکت های باربری ، می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این کار بسیار مهم است و به آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی کمک می کند، خصوص اگر خانه شما شلوغ است و یا فرد فراموشکاری هستید.

مسلما اینکه چیزهایی که در طول سالها خریداری و در خانه گذاشته و یا انبار کرده اید را بخواهید نامشان را در یک لیست قرار دهید، چندان پردرسر و پرزحمت نیست. به خصوص اگر بتوانید به سرعت اینکار را انجام داده و یا از کمک و مشورت سایر اعضای خانواده بهره مند شوید.

هنگامی که مشغول ایجاد فهرست مورد نظرتان هستید، حتی نوشتن یادداشت ها و نکات مهم درباره آنها به شما و دیگران کمک خواهد کرد که بدانید با هر وسیله دقیقا چه کنید و در خانه جدید آنها را در کجا قرار دهید. به خصوص مبلمان و لوازمی از این دست که هم بسته بندی و هم انتقال آنها به محل جدید توسط کارگران باربری، حساس و مهم است.

 

در اسباب کشی به کارتن ها دقت کنید

سعی کنید کارتن های مناسبی را تهیه کنید بیش از اندازه کوچک بودن و یا بزرگ بودن می تواند برای شما دردسر ساز باشد. برای تهیه کارتن از مغازه داران اطراف خود بخواهید یک یا چند عدد کارتن برای شما تهیه کنند. همچنین  اگر وسواس زیادی در انتخاب کارتن دارید می توانید انواع کارتن را از شرکت های حمل بار خریداری کنید.

سعی کنید وسایل خود را با تناسب در کارتن ها قرار دهید به عبارتی کارتن ها را بیش از حد سنگین نکنید.

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن ابزارهای آنلاین و اپلیکیشن‌ها دیگر درباره مشکلات ناشی از رزرو خدمات حمل بار و اثاثیه منزل ناراحتی وجود نخواهد داشت.

با باربری اتوبار ملت در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و بهترین و مطمئن‌ترین خدمات حمل بار را تنها با از ما درخواست کنید.